søndag den 18. september 2011

Fødselsdag igen igen.


Så er vi tyvstartet med ældste datterens fødselsdag.
Hun fylder 14 år i morgen, ja jeg undre mig over,
hvordan mine børn kan være så gamle, jeg er jo stadig ca. 29!
Og ingen fødselsdage her i huset uden kanelsnegle.
Har drysset lidt krymmel på idag, men tror ikke det faldt i god jord.
De skal jo være som de plejer :-)
Så ved jeg det, når næste hold bages i morgen.


Og boller skal der også til, og jeg må gi mig, det skal være hvide boller,
selvom jeg helst bager grove ting her i huset.

Hvis du lige mangler en super nem opskrift så er den her.

100 g gær
100g sukker
1 dl olie
5 dl vand
lidt salt
ca. 1 kg mel
Hæver 1/2 time
Efterhæver 1/2 time
Bages på 210 grader i ca.12 min.

Jeg laver kanelsnegle af samme dej.
Så jeg laver halvt af hver.


Ha ha kan I huske ældste sønne gav sin far et lyserødt wunder-baum??
Dengang sagde jeg, at vi så lige manglede et par lyserøde terninger..
Man skal lære at holde sin mund skal man :-)))))
Den humoristiske søn,
har da købt et par lyserøde terninger til sin mor.
Gemalen kom da også til trække en lille smule på smilebåndet,
 da han opdagede jeg havde hængt dem i forruden...

Kan I ha en fantastisk søndag aften allesammen.

1 kommentar:

  1. kender det godt det med alderen :) min søn er 28 år, det er ikke til at forstå at tiden løber så stærkt,man føler sig jo stadig som en ung pige inden i .. knus Maj-Britt

    SvarSlet